onsdag, juli 04, 2007

Om ni längtar till Thailand har jag ett förslag

Jag har tänkt skriva om det ett par gånger men eftersom mina tankar ofta är flyktiga - och många, kan de också vara lite svårfångade.

Vi har en liten slinga här där åtminstone jag tar ett varv lite då och då. Sällan man möter någon i spåret dock. Faktum är att jag kan inte minnas att jag mött någon alls där. Anders som bor på andra sidan springer visst där han också. Fast jag börjar undra.

Det är alltså ett skogområde med en liten slinga. Tydligt är att slingan måste byggts av djur från början. Av och till är det omöjligt att avgöra vilket spår man skall följa. För att göra ett långt varv har jag försökt hålla utkant. Skogsområdet är ganska litet så man är inte speciellt rädd för att springa tokgalet. Väldigt ofta har jag då hamnat utanför området.

Det är en myriad av stigar där några blivit mer upptrampade än andra. Folk kliver på och av lite här och där verkar det som. Jag hade nästan lyckats springa ett helt varv på en bredare stig och tänkte att det här måste jag ju skriva om. 6 rundor innan jag lyckas springa varvet utan att ta en genväg som leder bort. Rekord. Men icke sa Nicke, visst hamnade jag åter igen utanför.

Nästa gång.

Det är inte bara slingan som är en utmaning utan även själva underlaget. Det är väldigt mycket rötter och stenar att hålla reda på också. Regnar det så kryllar det dessutom av sniglar och iglar. Det är väll kombinationen som gör det så svårt att hålla sig på ”rätt” väg. För mycket brus liksom.

Och egentligen - vilken är den rätta vägen? Det här påminner mer och mer om skillnaden mellan Thailand och Sverige. Jag har alltså hittat en liten anarkidunge, en liten oas mitt i verkligheten.

- Array goday

Välkommen att stilla suget.

Ps. Nu börjar jag få upp flåset. Hälsena och knä känns bättre för vart pass.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, jag får testa. Jag springer dock mest (enbart) på löpband. Hehe. Så jag får väll försöka stilla mitt thailands sug på det sättet då.. På med löpar skorna och ut i skogen.

Anonym sa...

Är en trogen läsare av din blogg och jag måste utnämna detta till det flummigaste du någonsin skrivit... Du har väl inte rökt svamp?

Nille sa...

haha, jo jag kände att det var en lustig känsla som pickade på men jag lovar at det inte var flugsvamp

Anonym sa...

Hej Nille! Jag läser din blogg med nöje och har några frågor om Thailand inför en stundande resa i augusti/september. Det vore topp om jag kunde komma i kontakt med dig (hittar ingen e-post?)om du har ork/lust.
vänligen ylva.betinakis@gmail.com

Nille sa...

Hej Ylva och tack för det. Jag har skickat ett e-brev. Vi hörs!