fredag, december 18, 2009

Emilys första korthus



Det har ju varit en hel del om korthus de sista dagarna på årets julkalender. Josefine skulle vara hemma idag och jag tipsade om att försöka sig på att bygga ett eget korthus. Jag vet inte hur det gick riktigt men när jag kom hem fick jag höra om Emilys försök...

När hon inte fick på tredje våningen utan att det rasade, för tredje gången, vart hon så förbannad att hon började grina. (hon påminner om sin mor på den punkten) Hon ville verkligen visa mig när jag kom hem. Envisheten och viljan gillar jag mycket. Jag hoppas verkligen att hon lär sig kanalisera detta bättre än sin mamma.

De hade ju sett helt omöjliga korthus på julkalendern så jag kan ju förstå besvikelsen. Där byggde de broar, 15 våningshus, lutande tornet i pisa - you name it! Det går ju inte förstås! :) Superhjältejul är i övrigt SKITKUL!

2 kommentarer:

Victoria sa...

Koncentration på hög nivå - härligt!

Nille sa...

haha - japp! tungan rätt i mun!