fredag, januari 01, 2010

Hushållsarbetet - a piece of cake!

Det blir ju inte så mycket hushållsarbete för mig annars men nu när Plair är i Thailand får jag prova på det. Är det så jävla jobbigt egentligen, eller handlar det mest om dålig planering?

Än så länge inga problem. Hinner med extrajobben, hushållet, barnen, städning och matlagning ganska galant tycker jag. Visst, 2 dagar bara men ändå...

Visst det blir inte så mycket dötid att slå ihjäl men vem fan vill ha det? Istället för TV och planlöst surfande på nätet blir det nu alltså till att vara ensamstående far. Måste erkänna att allt det andra man slår ihjäl tiden med, att vara ensamstående, känns mer meningsfullt. Bra terapi det här måste jag säga!

Möblerat om har jag hunnit med också, vart mer eller mindre klar idag. Det gäller ju att ha prioriteringarna rätt så promenad och pulkaåkning står högt på listan.¨

Planen när nu Plair är borta är att styra upp alla våra förvaringstutrymmen - och de är inte få kan jag lova, dessutom överfulla och totalt oorganiserade. Varje plan yta blir till en uppsamlingsplats. Omöjligt att hitta saker, speciellt de som man inte visste man hade!?

Om 2 veckor blir det vardag igen! Tills dess - I will only enjoy!

Inga kommentarer: