onsdag, april 16, 2008

Dags att snöra på dojjorna igen

Det blir en heltokig start på säsongen. Hela vintern utan boll, begränsat med löpning, och senaste månaden nästan i sjukbädden. Otränade 40 åringar som försökt leva på gamla meriter har jag sett förr - ingen vacker syn.

Obegripligt att vi inte tränar, inte spelar inomhusturneringar på vintern, helt obegripligt är det. Nu har vi dessutom gått ihop med ett annat lag.

Hur svårt skall det vara att dra ihop 8-10 man för en träning?

Nu vann vi visserligen serien förra året utan träningar men visst skulle vi kunna bli bättre. Om inte annat.

Skaderisken skulle minska radikalt.

Vi skulle bli bättre med bollen.

Vi skulle orka springa mer.

Vi skulle få bättre gemenskap.

Det skulle helt enkelt bli roligare.

Jag får köra en genomkörare i morgon. En konditionsgenomkörare. Kanske en lättare sväng på Lördag. Jag måste veta vart jag står innan Söndag. Jag vill ju inte ta livet av mig...

Inga kommentarer: