lördag, april 19, 2008

Och där emellan var det fasta...

De hade nog bättre koll på sakerna förr i tiden än vad man tror.

Har funderat på att prova tarmsköljning när jag kommer till Thailand nästa gång. Inte en sådan man gör hemma utan en sådan där med slangar och pumpar och nyttiga saker i vätskan. Detta kostar skjortan i väst så jag tänkte avvakta tills i höst, men läsa på mig tills dess.

I mitt sökande om information från personer man känner till som provat detta dök jag på Mårten som tipsade om en länk i detta ämne. Egentligen handlar det mest om fastan, och om att den fortfarande borde ingå i vår diet. Anledningen till att jag fick länken var den att fastan skall inledas med en tarmsköljning, även om hemmagjord. Länken har du här.

Själklart sickan - det fattar man ju när man läst på - klart att dessa verktyg skall kombineras för bästa resultat. Vi får se hur det blir men en låga har tänds.

2 kommentarer:

Jesper sa...

Jag tycker du låter väldigt fixerad av hälsa är det någon special anledning?

Nille sa...

Jo men absolut - visst har jag blivit det. Jag tror mer och mer på att vi blir vad vi stoppar i oss. Jag tror också att vi inte är långt från den punkt då läkarna istället för att skriva ut mediciner (tillfällig lösning)kommer rekomendera motion och förändrad kost (permanent lösning)som botmedel.

Läkemedelsföretagen verkar ha backat ur - tidigare skulle detta varit ett omöjligt scenario.

Inte vill de ha permanent friska människor inte.

Ps. Jag kan erkänna att jag är en konspirationsteoretiker