torsdag, juli 31, 2008

HBOT - Syrgasbehandling i tryckkammare för barn med autism

Min svägerska berättade nyligen att hon riktat sin chef till ett par inlägg om hår och mineralanalys på min blogg. Detta var i Oktober förra året, bakgrunden var att deras son var diagnoserad med autism och att de var nyfikna på en mineralanalys och eventuella kosttillskott. De gjorde en håranalys och proverna visade att deras grabb hade stora mängder kvicksilver och järn i kroppen.

Många bäckar små och de hade ytterligare en tråd att nysta i. Inget de ångrar.

Som jag förstått det driver man ut dessa tungmetaller bäst med hjälp av HBOT behandling. Visst kan man driva ut dem med diet också men ibland vill man så fort som bara möjligt. HBOT (hyperbaric oxygen therapy) är en syrgasbehandling i tryckkammare som man också använder för barn med autism. Ännu ej en godkänd behandling i Sverige. Familjen har sedan en tid gjort 60 behandlingar på plats i Turkiet. Deras son har gjort sanslösa framsteg. Kolla filmen!

Filmen de spelade in inkluderar före och efter deras HBOT behandling. För er som vill läsa mer finns det också en engagerande blogg skriven av hans föräldrar. De har verkligen försökt finna reda på allt. Där summerar de sina erfarenheter, rekommenderar läsvärt, samt svarar på frågor.

Sådana här saker gör mig så jävla glad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Detta är TROVÄRDIGT. Det finns en tryck kammare på Karolinska, byggdes på 70-80 talet med inrktning på dykolyckor. Används således inte skt mycket. Det bör ju finnas studier eller åtminstone beprövad erfarenhet av den behandling som gavs i Turkiet! Jag tror man på enheten för hyperbar skulle uppskatta att få in mer pengar.

Viktor Gernandt sa...

Hej

Jag har fått diagnosen atypisk autism och mental retardation

har funderat länge på tryck kammare..

tacksam för hjälp


viktorgernandt@hotmail.com