fredag, september 05, 2008

Det är ruggigt mycket rönnbär i år

Jag funderar på om man skulle kunna göra något av dem. Helst vill jag förpacka dem bara ifall att man får för sig att göra lite sylt eller något. Rönnbärssylt har jag nog aldrig ätit men gelé Det är gott till vilt.

Jag har länge funderat på att surfa lite om rönnbär och ikväll vart det av. Jag visste redan att det var ruggigt rikt på C vitaminer. Riktigt nyttigt alltså. Borde man börja plocka dem kanske?

Tyvärr innehåller alla recept 100 kg socker så jag undrar vad summan av kardemumman bli i fråga om nyttighet...

I alla fall lärde jag mig att mycket rönn betyder att det blir en kall vinter.

Vi får väl hoppas på det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ta inte alla! Det finns en anledning till att vi inte gör sylt utan gele. 100 kg går att dela med mycket! Vi ska försöka plocka idag, om ni vill kan vi göra det tillsammans, som du kanske lärt dej är det lite förberedelser innan man kan koka?

Anonym sa...

4 frysta rönnbär om dagen gör att all annan hälsokost är överflödig

Nille sa...

Å tusan det var intressant!?

Utveckla gärna! Annars får jag bli försökskanin. Låter inge gott men kan antagligen sväljas hela...