onsdag, november 26, 2008

Köpenhamn då, hur är det där?

Jag har ju bara varit i Köpenhamn på somrarna och då alltid i kvarteren kring Nyhavn. Härliga uteserveringar där. jag har alltid pratat mig lyrisk om Köpenhamn.

Tydligen är Nyhavn inte helt fel nu på vintern heller men jag orkade inte ta mig dit för att kolla - och hur kul är det att sitta själv egentligen?

Nu är jag istället en bit från Nyhavn på ett småsunkigt hotel en bit utanför citykärnan - och jösses vad trist Köpenhamn är från den vinkeln. Känns som om de ligger minst 15 år efter oss i allt som har med infrastruktur att göra. Dessutom verkar samhällsklyftorna vara större - jag ser många fattiga människor på gatorna.

Annars tar jag inte mig för speciellt mycket. Igår beställde jag pizza och idag handlade jag maten på snabbköpet. Tänkte att jag skulle lyxa lite och beställa filmkanalen för 100 kr per dygn. Hutlöst och det tar emot.

Tack för kaffet!

Beställde och betalade bara för att få reda på att systemet ligger nere för ett tag framöver... I morgon kväll flyger jag hem och det skall bli RIKTIGT skönt!

Inga kommentarer: