fredag, september 25, 2009

Fy faan vad jag är avundsjuk jag är på min lillebror - stekaren

Bor hemma. Behöver inte betala hemma. Behöver inte laga mat. Behöver inte städa. Behöver inte söka jobb. Behöver knappt jobba eller ens gå upp för den delen. 5 papp räcker ju ganska långt då, och går på nolltid att dra in...

Annat var det för en annan. Jag levde förr i tiden.

Vaknade upp med en DN framför nosen och platsannonserna frambläddrade (ja, städjobben var inringade dem med). Betalade hemma. Dammsög hela huset varje vecka plus att ena toalett var min att hålla rent i.

Jämfört med idag var det en dans på rosor.

Tänk vad skönt om man kunde få luta sig några år... igen...

1 kommentar:

Håkan sa...

Men det är en viss frihet med att ha flyttat hemifrån också - att slippa höra: "Vart ska du?" "När kommer du hem?" "Ska du äta med oss....varför inte då?" "Här släcker vi faktiskt klockan 11 om kvällarna om du inte visste det!!"

Men visst, vore det skönt att få flytta hem igen : )