torsdag, november 22, 2007

Skadeglädje..

Jag måste erkänna att Englands misslyckande i EM kvalet framkallade skadeglädje från min sida. Det känns faktiskt bättre än Sveriges seger mot Lettland (vi var ju klara oavsett). Sällan jag gottar mig åt andras olycka, men det gör jag nu.

Snacka om självgoda beslutsfattare. Engelsmännen alltså.

Undrar om mantrat fortfarande gäller. – skall vi gå till ett stort mästerskap ska det vara med en Engelsk manager, annars kan det lika väl vara!

Jag menar, vad vore premier league utan utlänningarna?

Hur kan de ens tro att de har ett landslag som kan spela hem mästerskap bara av att ställa ut skorna?

Engelska människor, LANDA!

Ps. Logade precis in på Facebook och vad ser jag? Kompisarna har startat upp en grupp om just detta, So now you miss Svennis??! Bye Bye England... Gott folk, bara att anmäla er där.

Detta får mig att tydligare se den oerhörda styrkan dessa sociala nätverk har som opinionsmätare. Nästa fråga blir väl bara hur man skall mäta dessa åsikter. Får återkomma om detta men intressant är det.

Inga kommentarer: