torsdag, december 04, 2008

Så där ja - där gick min bärbara dator slutligen på lunch

Det var väl bara en tidsfråga hur, var och när men det var jag som snubblade på sladden och drog ner den på golvet. Ett något oväntat öde.

Tur att det var jag! Nu sprack skärmen på riktigt. Listan var klar och det var en tidsfråga innan jag skulle skicka den till ASUS garantiverkstad i Holland. (handlade den i Bangkok inklusive 3 års internationell garanti) Listan omfattade flera garantiprylar.

Istället tjänade ASUS 5,000 kronor på ett felsteg. Grattis till dem!

Jag brukade ha en backupdator men inte mer. Nu blir det att ta sig ner till Bredden och skaffa en ny. Funderar på en stationär färdigbyggd (hinner inte bygga själv). Vi behöver främst en ordentlig dator som är fastlimmad i arbetsrummet och inte en som tar jobbet ut på umgängesytorna. Dessutom har jag ju en bärbar via jobbet (som jag skriver på nu).

Och jösses vilken tur att jag gjorde en backup så sent som i Söndags kväll. De här backupstationerna som jag nu har två av är värda sin vikt i guld - när datorn krashat OCH du har en backup gjord. Nu hade jag planerat lite andra hål för mina sparpengar men en dator får det bli.

EVENTUELLT har jag en försäkring som kan tänkas täcka detta. Tecknade en hemförsäkring som jag har för mig jag inkluderade en drös småtillägg till - bland annat drulleförsäkring. Fast den datorn lär jag ju få vänta på oavsett så.

Just nu är jag så sjuk som bara en kille kan bli så den slutliga strategin lägger jag på is. Är du kille förstår du :)

Inga kommentarer: