torsdag, juni 21, 2007

Summan av kardemumman

Redan när jag var liten förstod jag att flera bra saker på en gång inte nödvändigtvis summerades bra. Juice och fil var gott, men det skar sig och smakade illa när man blandade det.

Fick för ett par dagar sedan reda på att en god vän från Bangkok passerar genom Sverige på Måndag. Han vi bodde hos sista veckan i Thailand. Vi skulle hinna träffas på eftermiddagen, inte mer. Därefter kom nyheten om att jag skall upp intervju för ett jobb jag gärna vill ha, på Måndag eftermiddag förstås. Inte nog med det, igår kom ytterligare en god nyhet. De kommer leverera att flyttgodset hem till oss på.. Måndag förstås. 3 bra saker helt klart. Men de mixar illa.

Kompisen kommer lyckligtvis tillbaka för semester inom en månad. Med lite tur regnar det inte på Måndag och då kan flyttgodset stå utanför porten ett par timmar.

Det värsta som kan hända är väll att schemat ”nästan” går ihop. Då kan det bli stressigt värre och pannkaka av alltihop.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till på intervjun!

Nille sa...

Tack för det!

Kompisen landar klockan 07 så jag hämtar och bjuder på frukost.

Hoppas kartongerna kommer tidigt, då löser sig allt till det bättre, för min del i alla fall :)