torsdag, december 04, 2008

Sjukt vad snabbt man kan bli sjuk!?

Strax innan det dagliga träningspasset på lunchen kände jag mig hur stark och motiverad som helst. Efter det bara dalade det. Ont i halsen, ont i ögonen, megatrött mm. Tog med mig datorn hem även om jag nog trodde jag skulle jag skulle vara ok dagen efter. På kvällen vart det bara värre.

Med en insjuknande Emily var det inte så mycket att bråka om. Hemma blir det resten av veckan. Fördelen med att vara riktigt sjuk är ju den att man inte ens orkar fundera på vad missar på kontoret. Sjuk på riktigt typ.

Synd. Jag som precis börjat sova bättre. Provköpte Melatonin här om veckan och det verkar fungera. Vart tvungen att importera eftersom Melatonin numer är receptbelagt i Sverige. Bättre sömn trodde jag skulle vara = bättre immunförsvar men icke sa nicke. Inte den här gången. Har också skaffat tillskott av D vitaminer för hela familjen - för nu är det mörkt på riktigt.

Inga kommentarer: