fredag, maj 15, 2009

Jag fick tips om att skaffa en spikmatta, en Shakti




Jag skaffade Shakti, den Indiska mattan. Man ligger inte bara på rygg utan i flera olika positioner lite beroende på vad man är ute efter. Fungerar väl ungefär som akupunktur skulle jag tro.

Tydligen skall den vara avslappnade och lösa upp knutar. Jag har ont i ryggen just nu och vissa dagar är man öppen för allt. Det var den återfunna barndomskamraten Anders som tipsade om den. Efter att ha läst om det på nätet och frågat runt lite var det givet att skaffa en. Endast 695 kr. Som hittat.

Jävlar vad ont det gjorde första minuterna. Efter 10 minuter var det dock grymt skönt och efter ytterligare 20 hade jag somnat om inte barnen röjt i rummet. Jag provade de andra positionerna men får nog träna lite först. Och oj vad ont det gjorde att ligga på magen...

2 kommentarer:

Admin sa...

Denna spikmatta är en av anledningarna att jag INTE har fortsatta problem musarm nu, frusen skuldra eller vad de nu må kalla det.

Den är fucking fantastic Nille, använd hela tiden - snacka om skillnad!

Nille sa...

Uppmuntrande ord!

Har du skrivit om det på din blogg får du gärna länka!