söndag, maj 18, 2008

Lina Longo på Radisson Frösundavik




Lina Longo är en mångkonstnär från Litauen. Hon är där folkkänd som sångerska och skådespelerska (tror jag). I Sverige är hon mamma till Nicole. Nicole går i Josefines grupp på dagis. Lina lanserade idag sin första klädkollektion på Radisson i Frösundavik. Större delen av den Litauiska gräddan boende i Sverige var förstås på plats.

Plair var en av mannekängerna. Hon har tränat var och varannan helg sedan en tid tillbaks och vi var förstås jättestolta över henne.

Det var lite knepigt att videofilma med Sebastian sovande i knät men det gick bra.

Ps. Jag får inte riktigt ihop ekvationen med Lina Longo. Italiensk pojkvän som för övrigt pluggar svenska tillsammans med min fru. Hennes barn är mörk vilket betyder att pappan borde vara Afrikan. (Efternamnet känns även det lite Afrikanskt). Jag har inte vågat fråga eftersom det skulle kunna vara som så att Nicole är adopterad.

Tyvärr verkar det som om de skall flytta till Italien. Tråkigt eftersom det är härliga människor som jag gärna skulle lära känna bättre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Jag var också där idag :)
Det var skoj. Vad jag vet så är hennes sambo(?) italienare därav Italien.
Var det din son som somnade mitt under spelningen av Stowned? Det var starkt av honom att somna i det oväsande.
LR

Nille sa...

Å vad kul. Ja, det var min lilla grabb som somnade när bandet lirade...