söndag, augusti 31, 2008

Mitt jävla nätverk med alla trasiga tillbehör börjar gå mig på nerverna

Införskaffade en billig extern hårddisk (Toshiba, USB) förra sommaren. Fick den nästan att fungera men aldrig att rocka. Det gick såååå segt. Backup med den var inte enkelt. Senast hittade jag inte ens disken när den var inpluggad. Toshiba och... konstig. Förhoppningsvis får jag fart på den igen någon gång men det måste bli med hjälp av deras mjukvara som inte medkom men säkert finns någonstans.

Vad som är jobbigt med allt detta är ju att MAN MÅSTE ha en extern lagring. Förr eller senare ryker hårddisken det vet man ju. Bilder och filmer på barnen är ju värt lite mer än de 1400 kr som en värstingvariant av en lagringsenhet kostar. På det har man ju alla mailen, jobb, privat mm som också har ett värde. Mailen vill man ju inte tappa de senaste dagarna ens, det är ju mest dem man har använding för.

Automatisk backup MÅSTE fungera ENKELT, DAGLIGEN och AUTOMATIK!

Min nyinförskaffade Maxtor (Seagate) OneTouch 4 Plus 1 TB som jag har goda förhoppningar skall göra jobbet åt mig. Backuppen snurrar och än så länge ENKELT.

Inga kommentarer: