fredag, mars 20, 2009

Idag var ytterligare en projektledares mardröm

Även om vi gick upp med tuppen = före 8 - Var vid polen innan 9 och på väg ut från Johns hem klockan 11 vart det en sjukt tight dag. Man glömmer av att man inte hinner så mycket olika saker i Bangkok (eller Thailand). Många faktorer som orsakar detta men främst köer i olika former.

Jag hann dock till Platinium där jag handlade massor av kläder för billig penning, en fika med Leo på BIG C vid Pratunam. Jag han dessutom hem till före 17. Vi skulle ju vara på bröllop på Army Club på Vipavadhi Rd klockan 18...

Plair han nästan...

Rörigt på passmyndigheten. Tydligen är mitt namn "fel"stavat ?? på något av våra dokument - helt plötsligt är allt omöjligt (fortsättning följer). Hon han klippa sig kort och han också till Prathunam. Tyvärr han hon inte hem förrän till 18.45.

Tur att det bara tog 20 minuter till bröllopet!

Nu sitter barnen proppmätta framför tv:n, med nyborstade tänder, och förhoppningsvis lite sömniga.

Plair drog precis ut med kompisar.

Jag kolhydratladdar inför matchen med Vikings i morgon. Innan skall jag dock hinna till tandläkaren. Plair kommer dra till Chantaburi för klassfest och förhoppningsvis dyker en barnvakt upp och täcker upp för luckan när jag inte hinner hem i tid från tandläkaren.

Barnen får hänga med till matchen för att se pappa svettas och dricka öl. Sedan hem och lämna dem, ge dem något att sova på, och sedan ut i Bangkoknatten.

Ingen rast, ingen ro - och jag ser tyvärr inget slut på dessa dagar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Dagarna i Bangkok blir nog allt annat än lugna. Så otroligt mycket man vill göra och så många man vill träffa när man är tillbaka.

Lycka till på matchen idag!