tisdag, mars 17, 2009

Lite om tekniken på resande fot


Ingen långsiktig lösning kanske men alltid något. Med min bluetoth koppling mot Plairs telefon kan jag skicka över textfiler jag skrivit på min dator. Textfilerna kan jag sedan kopiera för att sedan klistra in i ett blogginlägg. Troligtvis skulle jag kunnat ordna med en dial-up connection över mobiltelefonen men har inte skaffat något sådant konto.

Detta inlägg plus det innan kommer alltså från minibussen.

Så det kommer bli fortsatt bombning här på bloggen även om texten kanske kommer senare (när jag har tid att koppla ihop apparaterna).

En sak som slår mig är hur blixtsnabbt blogginläggen går upp. Bilderna ligger ju på 400 kb så det borde inte gå på ett ögonblick, men det gör det. Klart snabbare än i Sverige.

John har tråkat mig en hel del för mina on-line aktiviteter - och med all rätt kanske man skall säga. Jag tar åt mig av det. Nu vet inte jag om hans alternativ är bättre (dricka öl med kompisarna) men visst har han en poäng.

2 kommentarer:

Susanna sa...

Det är heroiskt av dig att blogga på resande fot - keep up the good work!

Hoppas att ni får det bra i djungeln och välkomna till Krungthep...by the way! S

Nille sa...

Tack :)

Allt annat än rättstavningen fungerade väl hyffsat bra...