söndag, maj 17, 2009

Jag svettas ovanligt lite när jag tränar, det är skumt

Antar att det har med min ämnesomsättningstyp att göra men ändå något som är lite underligt. Idag var jag ute och löpte på ganska bra i 1 timme utan att få en svettmarkering på t-tröjan. Ganska vanligt att det är så.

I Bangkok minns jag en 36 dagers dag när jag gick ca 2 km innan de första dropparna jobbade sig fram. Långärmad skjorta och jeans.

Jag vet dock att om jag börjar träna hårt och ofta kommer jag "lära" mig svettas. Så har det varit förut.

Så att jag inte dricker speciellt ofta är kanske inte så konstig, jag är nog ganska energisnål. Bara efter träning jag halsar vätska annars. Försöker dock dricka mer än vad jag gör - vatten alltså.

4 kommentarer:

Jannis sa...

Visserligen är det från person till person men annars gäller följande. Ju mer vältränad du är (kondition) desto snabbare börjar du svettas.

Irene sa...

Iså fall, är jag vältränad? Jag som gillar ligga på soffan och spotta på taket!

Lagers tabberas sa...

tisdagar 18:00
torsdagar 18:00
lördagar 14:00

Det här är öppettider för Sollentuna boxningsklubb på Bygatan (grannhuset till oss i källaren)
Kom dit så ska Du se att svettningen kommer igång.

Nille sa...

Nej tack avstår, tror på dig :)

Visst kan jag få igång svettningen men det krävs grymt hårt arbete. När det väl börjat kommer det lättare. Lite mystiskt bara vad olika man är...