torsdag, september 13, 2007

En liten skogspromenad efter jobbet

Plair stod och lagade mat när jag kom hem så jag tog med mig barnen ut på en liten skogspromenad. Som omväxling till skogsdungen runt knuten vart det en riktig skog denna gången. Skogen där jag springer vilse. Skogen som är full av stigar som går kors och tvärs. Det vart att bylta på sig ordentligt eftersom temperaturen går nedåt för var dag. De varma jackorna var för varma, de bra på dagis, så det vart en improvisation.

Här går man inte vilse så lätt. Alla stigar leder ju ut ur skogen, oavsett om de går inåt. Vi tog oss upp för en brant till det högsta partiet. En liten paus och sedan fortsatte vi mot andra sidan. Där hittade vi förstås en stig som ledde oss hemåt. Mycket kan man säga om Thailand men en promenad njuter man bättre av i Sverige, oavsett årstid.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Detta är nog det enda som jag är avundsjuk på dig för. Jag älskar att promenera. Än mer när det finns en skog runt omkring mig. Finns inget bättre...

Anonym sa...

Det där är en av de saker jag njuter mest av, efter att ha lämnat Seoul: att komma ut i naturen "bara sådär", på någon futtig minut, här på tyska landsbygden.