fredag, september 28, 2007

Ringa till Thailand, när?

Är det bara jag som tycker det är lite pundigt med tidskillnaden när man skall ringa mellan våra älskade länder? Visst, det finns alltid en tid det fungerar bra åt ena hållet, men när fungerar det bra åt båda?

Tänk till lite nu.

Jag och John pratar ofta om att vi skall rigga skype och webcam och låta ungarna hålla kontakten medan de fortfarande minns varandra. Detta fungerar ju aldrig i veckan. När hans barn vaknar sover mina djupt. När mina vaknar är hans kvar på dagis. När deras kommer hem från dagis är mina på sitt dagis. När mina kommer hem sover hans. Helgen då? Eftersom man ofta gör något på helgerna blir det inte så lätt då heller. Ok, nu har John inte ens fått arslet ur vagnen och lagat sin trasiga dator, så det är dödsdömt. Men ni ser hur svårjobbad vår plan skulle vara även om vi försökte.

Jag kan ringa på väg till jobbet och de kan ringa på vägen hem från sitt (då har man ju ett break). I vilket fall är det ganska troligt att det kanske inte passar som handen i handsken eftersom den andra parten antagligen jobbar då.

I vilket fall, tack och lov för att det börjar bli ruskigt billigt att ringa även från mobiltelefonen. Jag ringer gärna på vägen till jobbet. Frugan som ringer hemifrån, hon betalar inte mer än 100 kr per kvartal och då ingår det 60 timmar.

Har du kommit på det än? När bästa tiden är åt båda hållen?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Det är ju när man varit ute på party. Klockan 3 på natten när man är lite på gasen och förhoppningsvis på väg hem, då kan man ringa oavsett veckodag.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej Niile gör som jag ha alla kompisar hemma nej jag skojade bara .kul att du kommit hem till sverige.mvh Drea........