torsdag, september 13, 2007

LOS

Det tog mig många månaders Thaisurfande innan jag fick kläm på vad denna förkortning egentligen stod för. Med facit på hand inser jag att man inte behöver vara Einstein för att lista ut detta åtskilligt snabbare.

Förkortningar och dess innebörd har dock ALDRIG varit min starka sida. Jag behöver ha något mer helhet för att se sammanhanget. Min hjärna spar förkortningar som mönster snarare är text. Detta kan både vara en fördel och en nackdel. Faktum är det många av mina svagheter också är min styrkor. Det som fungerar bra på arbetsplatsen fungerar inte nödvändigtvis bra hemma, och vice versa.

En god vän, och erfaren Thailandsresenär, frågade mig detsamma alldeles nyligen.

- Vad betyder det där LOS som alla lägger till så frekvent i alla Thailandsforum?

Nu listade han visserligen ut det själv innan jag han svara men han var ändå nöjd med att få sin gissning bekräftad.

Land of Smiles

Hur var det för dig, klockrent eller?

3 kommentarer:

Admin sa...

LOS är en ort i Hälsingland... jag funderade länge varför folk hänvisade till den ;-) Eller näää - men det tog ett tag innan jag fattade det också.

Unknown sa...

Har aldrig ens noterat att folk skrivit det..

Svenne Farang sa...

Skulle också kunna betyda "Land of Showers" :)