söndag, januari 14, 2007

Nyårsshow på Udomsuksa!

Idag var det nyårsuppträdande på barnens skola, Udomsuksa. Förra året hade de den på sin egen fotbollsplan, men i år hade de gjort gemensam sak med sin skola ute i Rangsit. Jag förstår nu varför biljetterna höll på att ta slut.

De hade hyrt Thai Cultural Center vid Rachadaphisek Rd. för detta tillfälle. Ett ganska modernt konserthus som säkerligen tar in upp mot 1,000 personer. Vi fick en plats lång uppe på 3:e våningen. Hur mycket tjejerna ens tittade efter oss så var det ju omöjligt att finna oss. Hade jag inte haft filmkameran med mig vete tusan om jag hade funnit dem själv.

Första timmen gick som vanligt till olika ceremonier, framför allt för och med den administrativa enheten på skolan. Man undrar just om platsen var vald för tillfället, eller för att få imponera på kultureliten som har sitt kontor där. I vilket fall var det ju föräldrarna som betalade kalaset. 400 baht per vuxen kostade det. Jag ska inte gå på detalj om vad jag tror om avsikterna, utan konstatera att åtminstone de små barnen tycker det är ganska kul att uppträda, och att de flesta föräldrar tycker det är värt pengarna att ha en spännande Söndagsutflykt att prata om.

Jag måste erkänna att det var en jättefin tillställning. Utsökta dräkter och välplanerade shower. Det roliga var att även Josefine dansade detta år. Förra gången var hon ju helt fastfrusen av stundens allvar. Inte många torra ögon skulle jag tro, inte hos oss i alla fall.

Det var 2 trötta damer vi letade upp vid fyrasnåret!

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: