söndag, juni 08, 2008

Semestern kan börja innan semestern

Med lite flyt kan det faktiskt bli så.

Jag tar bara 2 veckors semester i sommar. Känns inte som jag behöver mer. Att jobba på sommaren är lite halvsemestrigt bara det. Jag går alltså på semester de 2 sista veckorna i Juli men redan i slutet av Juni kan semestern infinna sig.

Plair är nämligen klar med SFI runt den 20 Juni. G eller VG kan hon nog räkna med.

Helt plötsligt kommer det bli soft på morgnarna igen. Helt plötsligt kommer det bli mer ordning och reda på hemmaplan igen - hon har ju pluggat dubbla skift senaste 3 månaderna och har knappt hunnit säga halv sju. Det finns ju en chans att hon får jobb förstås men eftersom det är sommar och hon är lite kräsen kan det dröja.

2 utgångar: skönt eller bra.

Man kan ju tycka att ett jobb borde vara det viktigaste - kanske arbetstiderna kan spela in men inte vad det är för typ av jobb - kan man tycka. Jag menar, jobbar hon 6 månader som städare har hon ganska mycket föräldraledighet att ta ut.

Jag har själv jobbat som städare och klottersanerare och en massa andra jobb under olika lägen i livet. Jag har inte varit arbetslös speciellt mycket. Antagligen mer för att jag inte är kräsen än för att jag skulle vara smart.

2 inkomster är en förutsättning för att vi skall kunna fortsätta att åka till Thailand, fortsätta att skicka pengar, fortsätta att leva ett gott liv, fortsätta att drömma om att eventuellt flytta tillbaks.

Med pengar kan man ju bygga passiva inkomster.

Ps. Ja - om man inte lever över sina tillgångar och bränner dem vill säga.

Inga kommentarer: