tisdag, juli 08, 2008

Domedagen är här - håll i hatten!

Skrev redan för ett par månader sedan att NU är det kört.

Inget hände. Jag skriver det igen. Det är säkert, vi går in i en lågkonjunktur, jag lovar, på heders liksom - och det värsta har inte kommit. Sanna mina ord.

Någon annan som noterat lågprisjättarnas försök att sälja ut lagret? Rea - hämta nu och betala efter nyår, räntefritt! Det är inte bara en kedja. Ringar på vattnet?

En stor fastighetsmäklare kommenterade senaste kvartalets mörka siffror som - vi är uppriktigt chockade och helt tagna på sängen, detta kunde vi aldrig förutse????

Nu undrar jag - Är det jag som är smart, gamarna som är dumma, någon som ljuger, eller kom det verkligen som en överraskning?

Pessimist ja visst men visst kan det komma tillfällen även med en lågkonjunktur men det här är nog inte året man skall ta hem en container med roliga saker från Kina. Jag har en känsla av att detta blir den värsta nedgången i modern tid.

Välkommen till loppmarknad 2009 - allt, för alla, av alla, överallt.

Amen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fastigheterna går inte längre upp i värde, börsen har i princip redan krachat i och med att den gått ner mer än -23% bara i år så visst är det inte mycket som är positivt för tillfället.

Globaliseringen har skapat ett nytt makroekonomiskt klimat där uppgånger och framförallt nedgångar är inte lika djupa längre så jag tror inte att det här blir den värsta ekonomiska perdioden i modern tid, men det återstår väl att se.

Anonym sa...

Är just nu i Båstad och här märks det inget av den avmattade konjunkturen. Kristallrummet på Peppes har "endast" blivit tilldelade 10 flaskor av den dyrast kristall champagnen som kostar i utpris 43,000 per flasks. Dessa 10 flaskor kommer inte räcka långt påstås det.

Anonym sa...

Visste inte att du var där - Enjoy!