tisdag, september 30, 2008

trött, tröttare och tröttast - No More!

Ett dilemma jag haft de senaste åren (så länge jag kan minnas) är att jag inte bara varit fortsatt morgontrött utan även kvällstrött. Ingen vidare kombination. Nattar jag barnen vid 20.00 finns det inte en chans att jag inte lägger mig efter det. Det är egentligen bara alkohol som fått mig att vara pigg lite längre på kvällarna :)

Jag brukar alltid säga att förmiddagarna är mina, att det är då jag får saker gjort på allvar. Även om det tar en timme att vakna. Eftermiddagarna har mest varit en transportsträcka och det är dit jag lägger tråkiga monotona jobb.

Nu har något hänt! De senaste 3 eftermiddagarna har jag varit ungefär lika pigg som på förmiddagarna. Inte nog med det, jag har dessutom varit pigg på kvällarna! 3 dagar i rad är lite väl mycket för att vara en slump, jag tror och hoppas jag har en trend här. Så här vill jag att det skall vara alltid!

Har det skett någon dramatisk skillnad i livsstil då? Nä, jag tror inte det? Det var ju inte igår direkt jag tog ut kursen för ett mer hälsosamt leverne. Den största skillnaden nu mot förra månaden är årstiden. Kanske jag fått en kick av att hösten slog till så snabbt?

Oavsett, jag fortsätter på denna kurs!

Fortsätter jag vara pigg på kvällarna kan jag gå på nästa utmaning, att börja komma ihåg lite mer och lite oftare...

Inga kommentarer: