tisdag, augusti 07, 2007

Då var det dags att snöra på dojorna igen

Sådär ja, då var ytterligare en milstolpe avklarad. Kontaktade IFK Sollentunas veteranlag i förra veckan om att börja spela med dem. 7-8 kompisar från förr spelar där nu så valet var självklart. På onsdag möter vi ärkerivalen Tureberg (där jag för övrigt känner några killar också). Trodde inte jag skulle bli kallad till match så snart men räddades väl av semestertiderna. Har denna och nästa match att visa vad jag går för antar jag. Det kan jag behöva.

Grus och 11-manna blir det. Jag har knappt sparkat på en boll sedan Maj 07. Att gå upp på grus med en osäker hälsena, och en nyligen återhämtad från – maginfluensa – blir en utmaning. Det skall bli intressant att se vad killarna går för. Jag vet att 2 av dem hoppade in i A-laget nyligen.

Vem vet, jag kanske kan lura ner dem till Bangkok för turneringsspel nästa sommar, kanske i allians med Tureberg. Sollentuna Vikings, det låter det!

Inga kommentarer: