tisdag, augusti 14, 2007

3 månader i Sverige

Och fortfarande ingen ”hem”-längtan!

… inte för mig och barnen i alla fall…

Sommaren har varit fantastisk. Mulen och småkylig och man har kunnat sova gott om natten som oftast. Men det blir varmare. Det bästa med solen i Sverige är ju att alla andra blir så mycket gladare. Det värsta är väll att landet stannar. Skulle vi få ett bättre klimat skulle vi nog bli ett u-land på kuppen. :)

Jag är rädd för att resterande del av sommaren kommer bli varmare och jag vet inte vart vi skall gömma oss då.

Den största utmaningen så här långt har helt klart varit att brottas med myndigheter och instutitioner. På kuppen missade vi Emilys tandläkarbesök i förra veckan. Med barnen på dagis, Plair i skolan, och mig som arbetare kommer nästa utmaning.

SVENSONLIVET – Here we come!

7 kommentarer:

Admin sa...

Ja Sverige får inte ha bättre klimat, sol är inte bra för arbetsmoralen :-)

Här har vi ingen hemlängtan heller! Sverige ÄR fantastiskt, men så åker vi ju tillbaka när mörkret faller... ska bli intressant att se vad ni tycker då!

Nille sa...

Tro mig, jag tycker själv det skall bli spännande att se vad jag/vi tycker i vinter. Har ändå känslan av att första vintern kommer gå bra men att kanske andra kan bli värre.. Nyhetens behag borta liksom...

Anonym sa...

Fy sjutton för snöslask.

Lycka till.

Anonym sa...

Anonym intresserad thai-läsare följer din blog (och ditt forum) med glädje! Du skriver (och tänker) bra!
Vet att du funderade på bärplockning för släkten, läste du DN Söndag i söndags? Artikeln om surströmming? Om inte läs den! Kanske ett alternativ att ringa killen!?
Vad gäller stanken har jag för mig att thai har något liknande (en kompis berättare om en kompis thaifru som stoppade fisk i en bytta och lämna den på balkongen tills det ruttnade)

Nille sa...

Tack för de uppmuntrande orden!

Du har rätt som surströmmingen, den påminner om den thailändska rätten pbara (omöjligt för mig att skriva ner uttalet. Ingen dum ide att styra över till andra produkter än bär, vekligen inte. Tack för den!

Unknown sa...

Du har ju tid på dig, Sverige skulle väl få två år..?

Det är ju skönt att du/familjen tycker omställningen går så lätt..

Kan nog tänka mig bo i Sverige, men det måste vara med asienanknytningen kvar..och stark sådan..

Nille sa...

Jag får min dos av Asien via familjen, vännerna, forumet och er läsare. Som jag förstår det är andra året värre än det första, nyhetens behag liksom. Hur det än blir med allt, blir det 2-3 år i Sverige. ALLA skall in i systemet. ALLA skall behärska språket.