söndag, augusti 26, 2007

Thaifest på Wat Santiniwas i Haninge

Denna helg hann vi med ytterligare en thaifest. Jag hade fått indikationer på att denna skulle vara något mindre än den i Värmdö men oj vad fel jag hade. Det var säkert 5 ggr så mycket människor på plats. Vilket drag. Thaidans, thaiboxning, talangtävling och massor av mat och dryck. Denna gång var det Wat Satiniwas som stod som arrangör.

Verkligen folk från alla Walks of Life

Jag undrar om det är olika fraktioner som driver olika aktiviteter? Det var helt klart mer fylla ute på Värmdö men det kan ju ha varit en tillfällighet. Jag har inga problem med fylla men det var en sak jag reagerade över.

Med en hårsmån missade jag min bloggarkollega Malee. Nu får jag snart göra något drastiskt om jag skall hinna träffa henne innan hon hinner åka tillbaks till Thailand.

Titta på filmen så får ni med egna ögon se hur mycket folk det var!

7 kommentarer:

Admin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Admin sa...

Ja ta till lite drastiska åtgärder Nille. Det vore ju själva f-n om vi inte skulle kunna träffas! Hälsar bloggarkollegan som också gillade thai-temepel-festen.

Anonym sa...

När jag umgicks i thaikretsar i Malmö var det hur klart och tydligt som helst att det fanns grupperingar.

Som inte ville ha det minsta med varandra att göra. Det var väl inte riktigt öppen fientlighet, men det var stört omöjligt att umgås över gränserna.

Märkligt tyckte jag då, för jag och min dåvarande flickvän hade inte några problem att umgås med någon av grupperingarna, i alla fall inte med två av dem. Det kanske fanns fler. När jag tänker efter fanns det fler, men de lärde vi aldrig känna.

Svenne Farang sa...

Vad mycket folk, det verkar ha varit väldigt lyckat. Önskar jag hade varit där.

Grupperingar, ja till att börja med finns det en gruppering som tycker det är bra och trevligt att gå till templet och en gruppering som inte tycker det är något att hålla på med.

Nille, länken till templet funkar inte. Kolla själv.

Anonym sa...

Lite väl dålig kvaliten på videon. Man ser typ ingenting förutom att det var väldigt mycket folk som du nämnde i texten.

Nille sa...

Det blir ingen vidare kvalitet på dessa oavsett, utan samma som jag kört tidigare.

Något verkar dock ha hänt med filmen? Får logga in på photobucket och kolla..

Anonym sa...

Tja.

Ja jag har också livet efter thailand. Men vart hittar man alla dessa thaifester. Finns det nån hemsida eller är man bara inbjuden.
Grupperingar:) Oj ja, de jag umgås med går dock inte på såna thaifester. Men jag vill gå ändå. Jag känner faktiskt de andra lite också. De förstår om jag inte vill hamna i nån grupp också verkar det som. Det är min erfarenhet i alla fall.
:)
JJ