måndag, augusti 20, 2007

Helenelund vs. Sollentuna 1-2

Igår var det match igen. Ytterligare ett derby men denna gång mot ärkerivalen Helenelund. På den tiden då jag var aktiv spelade vi ofta i samma serie och var värsta konkurrenten tillsammans med Rotebro kanske skall tilläggas. Tureberg och Edsberg harvade mest i de lägre divisionerna. Rollerna byts.

I vilket fall. Det var sköna 3 pinnar vi drog in igår men inte helt utan pris. Mina vrister höll bättre än förväntat. Tror mina gamla vristskydd i thermo ordnade den saken. Jag hade ganska ont sedan förra matchen. Igår drog jag istället ut ljumskarna. Det känns inget bra alls men jag skall nog kunna spela på Onsdag igen, då vi möter Alliansa, de andra 50% i trapphuset ni vet :)

Varför alla dessa problem då?

Kylan förstås. Frusen som jag är tar det ju en hel match innan jag blir varm och fin. Inte kan jag springa 5 km innan var match. Inte heller kan jag täcka hela kroppen med dessa thermo skydd. Kommer ju se ut som en ishavsdykare, och vara ungefär lika rörlig. Vete tusan hur detta skall gå!?

Matchen då?

Kände mig tyngre än sist och bollen studsade mest sin egen väg. Ger mig själv betyget knappt godkänt. Och det betyget delar jag enbart ut för att det var andra gången med boll sedan Maj 06 då hälsenan gick av. Annars hade det vart underkänt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter grymt kul att spela fotboll igen. Jag började idag min rehabilitering i vårt gym i huset. Ska till doktorn om två veckor. Få se vad han säger då.

Nille sa...

Verkligen skönt att vara igång igen. Efter 3 fotbollspass börjar man vakna till liv igen.

Lycka till med din rehab! Ta tag i vikings vet lag så att du kan avsluta din reahab lugnt och fint :)