lördag, oktober 13, 2007

Dominerar din höger- eller vänster hjärnhalva?

Håkan lade ut ett intressant personlighetstest på thailandsforumet i morse. Det var så intressant så jag gjorde en omröstning (poll) om just detta. Tyvärr hinner jag inte översätta testet men jag tror du fixar det ändå…

The Right Brain vs Left Brain test

... do you see the dancer turning clockwise or anti-clockwise? If clockwise, then you use more of the right side of the brain and vice versa.

Most of us would see the dancer turning anti-clockwise though you can try to focus and change the direction; see if you can do it.



Prova nu att ändra riktning ett par gånger innan du skrollar ner och läser vidare. Obs! Detta är inget skämt!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
LEFT BRAIN FUNCTIONS
uses logic
detail oriented
facts rule
words and language
present and past
math and science
can comprehend
DLP projectors
knowing
acknowledges
order/pattern perception
knows object name
reality based
forms strategies
practical
safe

RIGHT BRAIN FUNCTIONS
uses feeling
"big picture" oriented
imagination rules
symbols and images
present and future
philosophy & religion
high quality LCD projectors
can "get it" (i.e. meaning)
believes appreciates
spatial perception
knows object function
fantasy based
presents possibilities
impetuous
risk taking

Omröstningen hittar du på världens bästa forum om Thailand. Klicka här! Är du inte medlem kan du svara här på hur du ser henne dansa!

1 kommentar:

Anonym sa...

Alltså, jag blir knäpp på den där dockan. Jag ser den som att den snurrar medsols. Dock ngn enstaka gång får jag den att snurra motsols. Men bara för några sekunder, sen så snurrar den medsols igen.. Ghaa.