onsdag, mars 25, 2009

Då har vi äntligen anlänt till Ko Samets sköna stränder


Ovanligt tomt med folk så vi chansade på Tub Tim resort. Det fanns gott om alternativ sa nu bor vi dar. Vi betalar 1000 baht natten for flaktrum. En rad fran stranden.

Plairs mamma ar med oss. Hon tog med sig barnens jamnarige kusin. Barnen ar i vattnet 80% av tiden och jag lar bli solbrand av att vakta pa dem.

Tub Tim helrenoverar. De har aven ersatt strandrestauranten med en med fler stjarnor. Dubbelt sa stor dessutom. Ytterligare 10 bungalows star fardiga i bortkant av stranden. De ser likadana ut som Tub Tims men eftersom de byggt en egen restaurant ar jag inte sa saker pa att det ar sa.

Det blir bara bättre och bättre.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser otroligt härligt ut. Jag är grymt avundsjuk.

Håkan sa...

Säger som farsan sa till mig senast när han såg mina bilder:
"Vad är det där för ett ställe?? Inte en människa på stranden, dit kan man ju inte åka!"

Farsan gillar Cran Canaria : )

Anonym sa...

Hej! Vi var på Koh Samet i november och spanade in Tub Tim resorts. Jag blev fullständigt förälskad i stranden och hotellet. Är det så att de dyra nya bungalowsen precis vid vattnet tillhör Tub Tim resorts? OM ni läser detta innan ni drar därifrån får du gärna höra med de vad de kostar? Vi funderar på att åka dit igen i höst. Tack för en trevlig blogg!
/Tove

Nille sa...

Vist har vi det harligt :)

Tove, jag skall forsoka kolla upp detta. Det ser onekligen likadant ut som Tub Tim. De har dock byggt en egen resturnag och det vore ju lite bessynerligt eftersom gamla Tub Tim redan dubblat sin kapacitet.

Anonym sa...

Kolla om du hittar någon email address till Tub Tim.