onsdag, mars 18, 2009

Tisdagskväll i byn


Det är lite intressant att se hur Plairs bror förhåller sig till sin son när han kommer på besök. Det är ju Plairs mamma och hennes nye man som tar hand om grabben hans. Pii är 7 år gammal nu och har bott permanent hos mormor sedan han var 3. De första åren försökte hans föräldrar men det var mycket hattande fram och tillbaks.

Plairs bror, Peao, åkte ju med oss i minibussen. Han har inte vart hemma på ett. Ringer väl inte så mycket heller. Ung kille, ca 24.

Jag har ju dragit med han till byn förr så jag ser ju skillnaden. Grabben hans ignorerar numer honom totalt. Förr fanns det hopp. Han tyr sig till mormor och hennes nye man. Mannen som heter Narai gillar jag 100%. Samma ålder som mig (men ca 10 år yngre än sin kona). Han har inga egna barn. Behandlar Pii som om han vore hans egen.

När Peao kommer backar han och låter Peao visa vart skåpet skall stå.

Det bubblar nog en del under ytan både hos styvfar, far, och son.

I vilket fall Peao låtsas som ingenting, Pii låtsas som om Narai är hans far och vi andra dricker whiskey och låtsas som ingenting.

Frågan är om inte det är det bästa. Varför skaka om känslorna mer än nödvändigt när det inte finns några avsikter att förändra. Jag tror alla brys sig MYCKET mer än de visar.

Inga kommentarer: