söndag, mars 08, 2009

Lekpalatset + Jag = Error

Jag skrev ju om vårt dystra äventyr hos Lekpalatset tidigare. Idag fick jag chansen att besöka dem igen. Nya lokaler och hela leksaker (än så länge).

Det var Emily som var bjuden på kalas där annars hade det nog aldrig hänt. Imponerad? Nä inte alls. De har använt lokaler på andra våningen av ett kontorskomplex. Troligtvis finns det än länk mellan ägarna av det huset och Lekpalatset. Eller bara vraklåg hyra.

Lokalen var ytterst olämpad för en lekpark av denna kaliber. 20 meter bred och 200 meter lång ungefär. Personalen fick springa livet ut sig för att serva alla kalas. Emily fick vänta 2 timmar innan hamburgarna kom in (läs: köttbulle i en fralla), jösses vad ungarna stampade.

Parkeringen utanför var definitivt inte konstruerad för något som detta. Den påminde mycket om hur det kan bli i Bangkok ibland när parkeringsvakten går på toaletten.

De hade duktigt mycket besökare tyckte jag. Fortfarande mycket ung personal men det borde väl vara ok om de kan sitt jobb och inte bara är där för att vara billiga. En sak som slog mig - vilken panik det skulle bli om det började brinna. Entrén skulle bli en riktig flaskhals. Det kanske fanns en nödutgång men den såg jag inte fast jag letade. Det måste finnas en länk till Järfälla kommun någonstans...

Jag skulle gärna göra vad de gör men i Sollentuna. Man lär sig väldigt mycket om vad man INTE skall göra genom att besöka Lekpalatset på Saldovägen i Järfälla.

Pengar gör de nog men det verkar också vara det enda av intresse.

Nä, jag och lekpalatset rockar inte!

Ps. Och nej, de hade ingen skylt om att jag var portföbjuden :) Jag vet att några av er säkert funderade över detta. Jag har ju dissat dem hårt, och de har ju kommenterat en hel del här på bloggen.

Inga kommentarer: