söndag, februari 04, 2007

Andrea Bocelli under the desert sky

Vår gamla stereo har varit mycket tyst på sistone. Jag har verkligen saknat musiken, även om jag aldrig har varit någon musikgalning. Jag har aldrig varit fixerad vid någon speciell artist, inte för någon längre tid i alla fall, utan jag har gillat musik som är bra överlag, oavsett vem som gjort den. Det har vart punk, rock, disco, techno, ja "name it and you got it", som gått på mina apparater över åren. Givetvis tycker jag också om thaimusik, pop eller landsbygds musik, ”array goday”!

På senare år har det tagit en vändning mot klassisk musik, opera, och liknande. Vet inte vad det är men det tar tag i mig på ett sätt jag aldrig känt från musiken förut.

Jag chansade på att jag skulle lyckas få igång stereon samt lyckas koppla in tv:n på förstärkaren så jag köpte en konsert jag gått och sneglat på ett tag; Andrea Bocelli live i Las Vegas ”under the desert sky”.

Tur att chansade, för jag lyckades. Några sladdar hade glappat i dosan därav det stora haveriet. CD spelaren är nog fortfarande trasig men ljudet från högtalarna fixade jag genom att plocka ur alla leksaker barnen lyckats släppa ner innanför skyddsduken!?

Nu är det Sebastian, jag och Andree för hela slanten. Inte bara jag som är trollbunden. Vad bra vi har det!

- Stefan, nu kommer jag snart och plockar upp mina gamla högtalare, sedan blir det surround också!

Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klockrent köp!

Anonym sa...

Återupplevde den klasiska musiken på partyt på Sabajai, en japanska som spelade harpa och sjöng så ljuvligt att man ville gråta. Hon fick t o m I am sailing klassisk. Annars har jag Robert Wells utvalda här inklusive min älskade Ravel.