onsdag, februari 14, 2007

Trafiken slog världsrekord idag!

I morse och nu på kvällen var det absolut värsta i trafikväg jag skådat sedan jag kom till Bangkok för 10 år sedan. Jag pratar förstås om området mellan Town in Town där jag bor och slutet av Ekkamai där jag jobbar. Det stod tame tusan stilla från jag kom ur garaget tills jag kom in i nästa. Pratade med kompisen J på vägen och han hade samma problem 15 km längre bort.

På vägen hem var det samma sak. Jag såg att brandkåren hade haft utryckning, och det är verkligen inte varje år man ser en brandbil i aktion i Bangkok, det skall gudarna veta. Jag undrar varför, för brinner gör det ju här med väl? I Sverige tutar de ju på för jämnan. Det var för övrigt ett träsk (?) som brann, eller rykte från. Jag trodde trafiken skulle släppa efter det, men icke.

Som tur var (?) har bilen gått sönder så jag kunde döda lite tid med att lyssna MP3 på min nya telefon.

En glad överaskning är att Thailandsforumet ligger uppe igen. Tänk att det skulle ta dem hela 3 dagar att titta närmre på problemet. Jänkare...

Nu skall jag natta barnen och antagligen som vanligt somna själv på köpet. Gonatt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej niclas!
kul att hitta dig på webben.

Mvh:Calle Zetterlund

Nille sa...

Kul är bara förnamnet! Vad kan det vara, 20 år sedan vi sågs, eller?

Bloggar är fantastiska på mycket men inte på att fråga vad du har haft för dig på sistone.

Min epost är:niclas@uddman.nu