torsdag, januari 17, 2008

I Juni smäller det

Den här gången skall det bli annorlunda - och det skall inte skjutas upp till sista möjliga stund. Jag sitter ju på ett 1-årsvikariat som inte verkar bli mycket mer än just det. Det handlar alltså om att söka nytt jobb/uppdrag.

Det låter sjukt jag vet, men jag ser fram mot detta. Det känns som om detta halvår har öppnat mina ögon. Det känns som om jag vet mer vad jag vill med resten av mitt liv – samt hur jag skall få ihop pusselbitarna.

Nyckeln är förstås att inte överkonsumera. Går man på knäna redan har man förstås inte mycket spelutrymme.

I helgen tänkte jag därför sätta mig och slipa på min och Plairs CV:s.

För att planen skall hålla hela vägen ut är det förstås viktigt att även Plair får en sysselsättning.

Själv har jag breddat mina kunskaper och dessutom lyckats få till ett par välkända certifieringar på detta. Lägg till det faktum att jag nu vet vilket typ av jobb jag vill ha, och vilken form av uppdrag, så förstår ni att jag ser med glädje på detta.

Men framför allt - digital och därmed portabel bransch.

Sent skall den gamle vakna!

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter bra. Kör hårt!