lördag, januari 05, 2008

Mera Pulkaåkning...




Det tjatas om pulkabacken mer eller mindre varje dag nu. Verkligen kul att vi äntligen fått lite roliga aktiviteter runt hörnet.

Barnen börjar bli riktigt duktiga på att åka åklapp. Vi fick ärva 2 snowracers av kusinerna men just nu är åklapparna smidigare. Backen är kort och åklapparna springer de upp med själva. Ner kommer de för egen maskin...

Även om det innebär en volt i knappt styrfart ibland...

-2 grader är det så det känns både tryggt och kallt. Det blåser också. Snön blåser bort från gräsmattorna. Brrr.

Fick låna värsta polarjackan av min svåger för ett par månader sedan. Den tillsammans med skidbyxorna och läderkängorna vi handlade på loppis i somras räddar dagen. Skidhandskar hade jag redan. Mössan jag kör under luvan är Sebastians. Jeansen fungerar som långkalsonger.

- Fryser jag?

- Skiter valarna på land?

Nä, nu är jag snart redo för en utmaning.

Inga kommentarer: