söndag, januari 13, 2008

Söndag eftermiddag



På med mössan, händerna ner i fickorna, ut med ungarna. Klarblå himmel. Nollgradigt. Gröna gräsmattor. Lövlösa bruna träd.

Kan det bli mer vintrigt så säg!

Barnen och jag precis som sist. Plair stannade hemma för att tvätta. Hon har inget emot att missa dessa polarexpeditioner (i hennes ögon). I vanlig ordning avverkade vi någon kilometer eller 2. Förbi syrran, förbi brorsan, och ner till sjön. 3 lekplatser hann vi med på vägen. Sebastian vågade sig på linbanan för första gången. Villkoret - Pappa håll i mig.

- Jätteroligt pappa, mera!

Sedan ner till OK för att byta torkarbladen, tanka samt tvätta. Lite tjafs med personalen eftersom jag inte kunde hitta kvittot och de vägrade varken byta eller låta mig lämna tillbaka dem. OKs egna orginalförpackningar. Suck!

Letade som en galning hemma innan jag drog iväg. Minndes väl att de sa att jag skulle spara kvittot ifall de inte passade. Var säker på at jag gjort det men kunde faan inte hitta det???

Väl ute i bilen fick jag flashback! - Handsfacket!?

Japp, där låg det. Vilket bra ställe!

Tur att jag inte vart otrevlig. In till killen igen. Ut till bilen. På med de nygamla bladen igen. Han bände och böjde och fick dem att passa. Ser man på...

Inga kommentarer: