söndag, april 06, 2008

Jösses vilken svacka jag haft - rena hälsobakslaget

I morgon är det dags för första träningspasset på nästan 4 veckor. Fy faan - alldeles för lång tid för att det skall gå lätt att komma ikapp igen. Det blir blod, svett och tårar - bara att bita ihop liksom.

Boby Pump pass redan på Tisdag - inget jag ser fram mot, att nästan gå rakt in i det men så får det bli. Uppvärmning imorgon så att säga.

4 veckors sjukdom vart det nästan. Upp och ner som en jojo. 10 dagar av dessa var jag hemma - och då var jag sjuk på riktigt. Den andra tiden har jag bara varit för sjuk för att träna. Vågar inte fresta på nu på gamla dagar. Ungarna har varit sjuka de med - det går i vågor för dem med. Trötta, hängiga, och sover mer.

Annars har det känts som om hälsokuren börjat sparka in. Omega 3 och grönt te istället för kaffe bör enkom kunna ligga bakom den känslan jag nu känner. Lite mindre ADHD kickar så att säga. Kaffet låg nog bakom det mesta.

Det intressanta är att jag kunnat jobba jäkligt bra sent in på eftermiddagarna de senaste 2 veckorna. Jag brukar annars sega till strax efter lunch. Dagarna har varit jämnare och längre, inte så jäkla hypade på morgnarna som det brukar vara.

Det kan också bero på att jag inte tränat på luncherna. Jag lär snart bli varse om vilket. Hade jag inte vilat från träningen hade jag inte fått veta vad som gjort vad. Att börja med Omega 3 samtidigt som det gröna teet kanske inte var optimalt - men vafaan. Det optimala måste vara att prova en sakt i taget, det borde bli mindre som att famla i mörkret.

Ps. Undvik raffinerat socker och snabba kolhydrater - speciellt om du är en hypad människa. Det ger snabba och korta förhöjningar av blodsockret till ingen nytta. Upp som en sol och ner som en pannkaka liksom. Dessutom, tränar du inte omvandlas det till fett på pisskvart.

Inga kommentarer: