fredag, april 25, 2008

Kanske jag börjar bli gammalmodig men det finns trender jag hoppas slippa se mina barn falla för

Stringjeansen är en av dem. Tydligen har det redan börjat trampa på i Syd-Amerika och väntas slå i Storbrittanien ganska snart. Gansks så säkert når de även Skandinavien och Sverige. Jag läste om det i Aftonbladet idag - Stringjeansen, nu är de här!

Personligen tycker jag det är värre än toppless på stranden. Det uppmuntrar till fantasier - samtidigt undrar kvinnor varför män ser dem som sexobjekt. Någon?

Tiden i Thailand har kanske gjort mig lite pryd. Nakenheten hålls inför lyckta dörrar där. Det känns mer rätt men som sagt var, smaken är ju som baken - delad.

Ledsen att säga det men klär man sig som en prostituerad då får man räkna med att bli behandlad som en. I detta fall är min definition av att klä sig som en prostituerad att man klär sig på ett så pass utmanande sätt att vi män inte kan tänka klart vid själva åsynen. Hur gärna man än vill skall man inte glömma bort att vi är djur i grunden. Det är först sista kvarten av mänskligheten vi försökt sluta tänka med reptilhjärnan. Resultatet därefter.

Jag tillhör inte dem som tappar förståndet helt av naken hud men gudarna skall veta att de som gör det finns där ute. Ingen risk att jag tänker utsätta mina döttrar för det.

Medskyldig skulle jag bli.

Inga kommentarer: