onsdag, februari 18, 2009

ADHD som jag inte fått det föklarat för mig tidigare

Läste en intressant artikel på Aftonbladet idag om en vuxen kvinna som berättade om sin bokstavsdiagnos, ADHD. Riktigt rörande att läsa och tankarna går genast till andra i min närhet.

Personligen tror jag väldigt många lever med detta men utan diagnoser, må det vara Autism, ADHD eller liknande men ändå klarar sig bra i samhället

Jag läste någon gång att psykopater var överrepresenterade bland chefer, att det skulle vara en viktig ingredient i chefskapet, eller rättare sagt i karriärsjakten. Det finns alltså både styrkor och svagheter med alla dessa tillstånd men det är ju jättejobbigt när man växer upp kan jag gissa. I vuxet tillstånd kanske man kan lära sig hantera det bättre... eller åtminstone dra fördelar av det. Artikelserien här: http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4381502.ab

Inga kommentarer: