lördag, februari 21, 2009

Vem vet, kanske flyttlasset går igen...

Det kommer knappast som en nyhet för någon att vi funderar på att flytta tillbaks till Thailand. Det är 2 saker som känns sjukt tunga och ungefär i den här ordningen.

1. Internationell skolgång för 3 blir svindyrt, och ännu dyrare för 5... Jag vill ju ha massor...

2. Att flytta... Att packa alla saker och skeppa dem. Jag måste ha flyttat 10 gånger vid det här laget. Jag kan omöjligtvis lura mig själv att det är gjort i en handvändning - tyvärr.

Att hitta något att jobba med känns som det minsta problemet :b

Ps. Inte troligt att det blir innan hösten 2010 så dra inga växlar på detta. Mycket kan hända på vägen men om vi fick bestämma så vet ni nu vad som gäller.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Om det inte är dags ännu på länge... Tjata inte om det då. Jag får ont i hjärtat bara av att tänka på det. :-(
Kramis

Susanna sa...

Klart ni skall flytta till Bangkok igen!

Nille sa...

Oj det var blandad konfetti :)

Susanna, på din blogg noterade jag att du bott 6 år i bangkok nu. Missa inte www.thailandsforum.se.

Susanna sa...

Hej Nille!

Jag har alltid läst din trevliga blogg ända sedan du bodde här men jag har aldrig kommenterat.
Men när någon säger att de skall flytta tillbaka hit ja, då kan man inte hålla sig....hehehe

Okay, jag skall titta på Thailandsforum - det lovar jag.
Jag har bott i Bangkok sedan 2003 - oj, det blir ju sex år hjälp vad tiden flyger. Vi ses/Susanna

Anonym sa...

Jobb inget problem? Jag trodde att det bara fanns serveringsjobb och sånt där...