måndag, februari 16, 2009

En massa grejer att hinna med INNAN resan dessutom

Vi har börjat bygga på en "att fixa i Thailand" lista och den börjar bli ganska lång. Några måsten från min sida dock:

1. Måste hinna träffa polarna i Bangkok, dels grabbarna från fotbollslaget (hoppas hinna lira en match med dem med och eventuellt en veteranturnering) dels boysen man hängt med de senaste hundra åren. Tursamt och praktiskt nog bor vi ju hemma hos John när vi är i Bangkok.

2. Tandläkare bokad 16/3. Jag skall fixa bryggan och kronan som jag inte "hann" få med innan flytten till Sverige för ca 2 år sedan. Min tandläkare vill ha 2 veckor för att vara säker på att hinna fixa eventuella defekter.

3. Träffa nätkompisarna från Thailandsforum

3. Nya glasögon och kontaktlinser.

4. Kläder i massor. Först ner på Tesco som säljer restpartier för vrakpriser (ibland finns det snygga grejer), sedan till The Mall för märkeskläder i original Framför allt jeans, skjortor och t-shirts för min del.

Utöver det skall vi besöka vår bank, översättningskontor, och några myndigheter.

Detta var under resan...

Innan resan måste jag se till så att jag kan jobba dubbelt över Internet. 1 dag i veckan från min arbetsgivare och lite grann för mina privata åtaganden. Kommer installera mina jobbprogram (privat) på ett modernt USB stick så jag klarar mig med en dator.

Några vaccineringar blir det inte tal om.

Listan på vad som skall hinnas med innan avresa kan göras hur lång som helst så jag hoppar över den helt. Ångest.

Inga kommentarer: