lördag, april 04, 2009

Mannen höll nollan 6-0




Då hamnade man i kassen igen. 3 matcher med a laget vart det alltså. 2 fler än planerat. 2 i kassen och 1 på fältet. 2 vunna och 1 förlorad. Denna gång tror jag det var Bangkok Youth vi spöade. Jag upphör aldrig att förvånas över hur ofta man spöar lag med ungdomar De springer som galningar men kommer ingen vart. 2 mål i baken och de börjar hänga med hakan.

Jag saknar verkligen detta, allt runt vikings. Träffas och spela boll är hälften, stanna kvar och dricka öl är andra. Sådant här är lätt i Bangkok. Dels kostar taxi ingenting, dels går det att köra med en eller två innanför rocken.

Matchen mot tyskarna var tuff. Det hade varit lättare och roligare att ha spelat ute i någon av de andra matcherna. I morgon är det dock veteranturnering och jag har dragit ihop lite killar från Hua Hin och Vikings.

Denna veteranturnering var jag med och startade men på den tiden var vi bara några få lag. Nu är de ca 10-15 lag varje gång. Turneringen går av stapeln över en eftermiddag den första söndagen varje månad och är öppen för alla lag med spelare över 35 (även om jag tycker det börjar kännas ungt).

4 kommentarer:

Syster Yster sa...

Jag fattar inte? Är du "målis" eller vad? Platsar du inte som ute spelare eller? ;-)

Nille sa...

De saknade målvakt och ja, jag kanske inte platsar ute längre... inte som förr... utfyllnad är inte min melodi

Mühlman sa...

Nille, klart som fan du platsar ute men med dina fatomräddningar från gårdagen i färskt minne så lär du får stå för oss i framtiden också.. :-) //Mofok

Anonym sa...

Tack kompis :)