torsdag, februari 22, 2007

Födelsedagsfirande på Check Inn 99

Ikväll var det föräldramöte för lekgruppen. Fram tills nu har det varit ganska mycket hattande fram och tillbaka via e-post och foruminlägg, men ikväll måste jag säja att vi bröt is. Erika ordnade med lokal på sin mans musikskola på Siam Square, och Anna visade varför hennes pånyttfödda cateringfirma kommer bli en succé. Vi var inte helt överens om allt men tog vuxna beslut. Vi fortsätter med var tredje Söndag förmiddag. Nästa träff den 18:e Mars. Du kan läsa mer om detta på Thailandsforumet.

Medan Håkan kastade sig ut i trafiken på sin MC tog jag och Hans det säkra före det osäkra och sky tåget ut mot våra trakter.

Imorgon skall kompisen R fira sin 40-årsdag på den originella restauranten Check Inn 99 vid Suckumvit 5. Eftersom han och hans fru som vanligt bor på Nana Hotel ville de ha nära och bra. Tyvärr, eller kanske inte, så släpper restauranten inte in barn. R har 2 och jag förutsatte att han skulle ordna något barnvänligt. Men icke sa Nicke.

Först tänkte jag strunta i att gå men efter noga övervägande bestämde vi oss för jag skulle gå ändå. Plair får stanna hemma med barnen tyvärr. Han fyller ju 40 och även om arrangemanget passar mig lika bra som en fläskläpp så…

Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Niclas,

Jag blev tipsad om din blogg via MSN-gruppen "Thaitjejer".

Kanske DU kan hjälpa mig?

På MSN-gruppen skrev jag följande:

Jag tänkte flytta till Bangkok med min thailändska fru, två barn + en som snart ser dagens ljus.
Stort steg och mycket som skall klaffa!

Om det finns någon som har erfarenhet av just en liknande flytt skulle jag vara mycket tacksam om vi kunde pratas vid.
Kanske är det så att ni redan bor i Bangkok nu och fått allt att fungera!?

• Någon som vet en bra skola för barn i 9 och 11 års ålder?
• Vad kostar det att ha sina barn på en skola som är likvärdig en svensk?

Du får gärna kontakt mig via min jobbmail:
hans.abrahamsson@kartguiden.com
om du har tid och lust.

Vänligaste hälsningar
Hasse

Nille sa...

Hejsan Hans! Jag skulle förslå att du vände dej till mitt nyöppnade forum om Thailand.

www.thailandsforum.se

Det handlar ju mycket om var ni skall bo, vad ni skall göra, hur mycket pengar ni har mm..

Dina frågor är "bullseye" på varför jag startade detta forum. Flertalet av mina medlemmar bor permanent i Thailand. Om du sedan ändå känner för att slå en signal så skall jag gärna ge dig mina kontaktdetaljer över forumets PM.