torsdag, februari 08, 2007

Jösses vad med myggor vi har!

På förkvällen medan Plair gick till den lokala grönsaksmarkanden för att göra lite middagsinköp tog jag med mig barnen ner till vår lekhörna. De andra ”mammorna” hade redan börjat packa ihop så vi var ganska ensamma när vi kom ner. Vår lekhörna ligger bakom det bortre condominiumet, på den sista parkeringsplatsen. Det är nästan ingen trafik där så den passar sig bra för lite lek. Vi brukar sparka lite boll, klättra lite buskar, gömma och smutsa ner oss.

Ganska skönt att syjuntan var över precis när vi kom. Ingen större skillnad på dem här och i Sverige, det är en sak som är säker. Jämföra prylarna, vad deras gubbar gör, och skvaller om de som inte är där, dagarna i ända. Jag jobbade på dagis i ett par veckor i början av min karriär så jag är inte helt ute och cyklar här tror jag.

Tillbaks till lekhörnan. Vi var tvungna att avbyta för det vart så kollosalt mycket mygg. Jag har noterat det ett par kvällar nu, hur de formligen strömmar in genom dåligt stängda myggnät.

Det bästa med myggorna här är att de knappt hörs, och knapps känns. Man kan lugnt sova vidare och hoppas på det bästa.

Tyvärr gillar inte myggorna mig något vidare, och sätter stickan i mina barn istället.

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: