söndag, februari 25, 2007

Födesledagsfirandet på Nana Hotel

Fredagen var ytterligare en av de dagarna man är glad för att man inte har för ofta och speciellt den efterföljande Lördagsmorgonen vill man inte ha för ofta. Tonnårsfyllor klarar min kropp inte av att bryta ner så bra längre.

Födelsedagsbuffé vid poolen. Den något annorlunda födelsedagspresenten. Ingen öl, bara vin och starksprit. Farligt. Massor av barn. Thailändare och svenskar.

Både barnen, frugan, och jag, trivdes som fisken i vattnet. Vid elvatiden började jag fundera på om vi skulle checka in på deras hotell. Det slutade med att jag skickade hem familjen i limousin (med frugans tillstånd).

Fäderna i de svenska familjerna fick frigång. Första gången i Thailand och – I say no moore!

Just detta om hur man möter Thailand, beroende på umgänget eller ressällskapet man för tillfället har, är intressant. Vad majoriteten av de andra gör och inte gör, det är ribban, vissa går över, och andra under. Vore jag kvinna skulle jag aldrig ge min man frigång i Thailand, hur nördig eller hur korrekt han än må vara. Detta är en utmaning man inte vill göra och jag vågar säja att 8 av 10 blir förvånade över utgången.

Katastrof - Förstås hade Plair inga nycklar, och förstås hör jag inte när min telefon ringer. De fick ringa låssmed mitt i natten.

Frugan är inte speciellt långsint på sådana här saker. Det vore värre om jag skällt ut henne offentligt någonstans. I mitt fall är det ungefär tvärtom. Jag hade antagligen väckt hela korridoren när jag slog in dörren.

På Lördagen var det därför skönt att runda av med ett besök hemma hos John & Phueng. Pizza, öl och lek stod på listan. I dag blir det som vanligt The Mall Bangkapi och deras lekplats under tak och med klimatanläggning.

Tur att man inte festar som i Fredags alltför ofta…

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: