fredag, november 20, 2009

Grannfejden i Sollentuna - skall vi ringa in Aschberg?

Lite lustigt...

Det hände i somras...

och nådde inte mig förrän nu...

2 för varandra främmande människor, men bekanta till mig, vart av en slump grannar när de handlade villor på samma gata. I somras skall tydligen den ena velat bygga ut sin veranda utanför bygglovet, men blivit nekad av sin granne.

I vredesmod skulle då den ena grannen ungar nekas leka på deras sida av ett gemensamt berg. hehehe underbart!

Den andra grannen byggde ut ändå men hur det emottogs har jag ingen aning om. Kanske det har blivit polisanmälan.

Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta. Jag kan definitivt sätta mig in i bådas situation men frågan är om dessa herrar besvärade sig med detta. Underbar konflikthantering.

Är detta inte Sverige i ett nötskal?

Och så undrar folk varför jag inte vill ha några grannar!?

Inga kommentarer: