torsdag, november 12, 2009

Idéspelet från Realize - bli kreativ på beställning!


Nu på eftermiddagen spelade vi på kontoret Idéspelet som är världens första brädspel för Brainstorming. Spelet får alla att medverka och det är få regler samt lättspelat.

Finns idag bara på engelska och svenska men planeras på andra språk. Visionen är global och jag tror faktiskt att spelet fungerar i de flesta kulturer. Kanske man skulle muta in den Thailändska marknaden?

Spelet tar de ordentligt betalt för, konsulttjänsterna likaså. Jag tror ändå det kan vara väl investerade pengar även för små företag. Det är dessutom väldigt enkelt att bjuda in en utomstående eller 2. Man är aldrig fler än 7 deltagare.

Och sist men inte minst....

Hemsidan saknar en hel bunt med kreativitet och nya enkla grepp. De verkar inte heller ha sökmotoroptimerat speciellt. Visst, en nichad idé. Hittas nog bara på sitt företagsnamn plus spelnamnet. Med det når man knappast en ny marknad.

Klicka in på deras sida så kanske de undrar vart trafiken kommer från, hamnar på denna sida, och blir nyfikna på vad jag kan göra för dem. Här finns det möjligheter att skaffa leads billigt det kan jag lova. Här jobbar jag nästan på ren provision ;D

Inga kommentarer: